visual BioLicious

Ontdek een wereld vol
bio-, eco-, natuurlijke, duurzame
en groene producten!

30 september & 1 oktober 2017
Antwerp Expo, Antwerpen

Nieuws

21/09/2017 - 07:15

Verschillende modeshows tijdens Biolicious!

Leuk nieuws! Tijdens Biolicious staan er ook mode-items op het programma!

 

  • ​Op zaterdag en zondag organiseert IetStof telkens twee modeshows!
  • MoMu Fasion Museum Antwerpen en AP Hogeschool geven een tentoonstelling met gerecycleerde kleding!
  • De Kringwinkel Antwerpen en Junior Argonauts openen een winkel met tweedehandskleding!

 

04/09/2017 - 14:45

Maak je eigen tegeltuin

 

Meer groen in de stad heeft heel wat voordelen. Het tempert de opwarming, vangt fijn stof op en brengt zuurstof in de lucht. Bovendien voelen we ons ook prettiger in een groene buurt. Dus waarom dan geen tegeltuin voor iedereen? Hoe begin je eraan?

 

Vraag na bij je gemeente of het mag.

Soms moet je een vergunning aanvragen, soms niet. Toch zijn er bijna altijd wel richtlijnen waarmee je rekening moet houden. Zo moet de stoep voldoende breed blijven voor een rolstoel.

Zon of schaduw?

Ligt je tegeltuin in de zon, kies dan voor mediterrane planten. Meng één deel van het puin/zand uit de kuil met één deel biologische potgrond en vul de kuil. Ligt je tegeltuin in de schaduw, dan vul je de kuil volledig met biologische potgrond. Ten slotte kunnen de planten erin. Geef na het planten goed water.

Haal de tegels eruit.

De eerste is altijd de moeilijkste, daarna gaat het meestal wel vlotter. Gooi de tegels niet weg, je kunt ze nog gebruiken als kantopsluiting. Meestal zit er wel een laag geel of wit zand onder de tegels, in sommige gevallen gehard met cement. Die laag verwijder je.

 

Graag meer informatie? Tijdens vertelt Velt je alles over de mogelijkheden.

 

​Bron: www.velt.nu

 

 

30/08/2017 - 14:30

Schenk jouw kleren aan De Collectie Antwerpen

 

Schenk jouw kleren aan De Collectie Antwerpen tijdens Biolicious 2017.

De partners van De Collectie halen de items op tijdens de beurs, aan huis of geven je de kans om ze binnen te brengen in één van de vele brengpunten in de stad. De Collectie is alles wat in de kleerkasten van de Antwerpenaren hangt, maar al lang niet meer werd gedragen. Een unieke Collectie die een tweede leven verdient – en toch liefst in jouw eigen stad!? lokaal, sociaal, en goed voor het milieu is!

De Collectie bestaat uit vijf Antwerpse non-profit-organisaties: De Kringwinkel Antwerpen, Oxfam, Wereld Missie Hulp, Kindervriend en Mensenzorg– die de handen in elkaar slaan om te zorgen dat jouw afgedragen textiel maximaal lokaal verwerkt wordt. Door het binnenbrengen steun je niet alleen lokale sociale tewerkstellingsprojecten maar ook goede doelen, hier in Antwerpen en in derdewereldlanden.

 

Samen geven we items met een verleden opnieuw een toekomst. Bedankt!

 

 

 

 

27/07/2017 - 10:00

Afslanken met biofruit door Julia Kang

Julia schreef de bestsellers "100% Gifvrij, slank en gezond door een natuurlijke levensstijl" en "Natuurlijk en gezond (op)VOEDEN". Dit jaar verscheen het boek: "Fruit jezelf gezond en slank". Tussen haar lezingen door is er ruimte voor een Meet & Greet met Julia. 

10/07/2017 - 09:45

Exclusief én plant-based dineren tijdens Biolicious!

Dat biologisch eten ook gastronomisch kan zijn, bewijst Pieter-Jan Lint met zijn pop-up restaurant 'Plant-based Fine Dining' tijdens Biolicious. Registratie kan via de website!

03/07/2017 - 10:00

Virtual reality blik op de ondergang van de ijskappen

Greenpeace is aanwezig met een 360° virtual reality film over het afsmelten van de ijskappen. Bezoekers kunnen tijdens de beurs kijken vanaf het dek van het Greenpeaceschip, de Arctic Sunrise, en ontdekken hoe het is om op een ijszee te lopen of om een gletsjer te verkennen, maar krijgen ook van dichtbij een ijsbeermoeder met haar kroost te zien. 

20/06/2017 - 10:15

Veilig rijden op de e-bike

Ook deze editie kunnen bezoekers terug een hindernissenparcours afleggen met de e-bike. Hiernaast zijn er twee boeiende workshops omtrent de nieuwe wetgeving voor elektrisch fietsen en gevaar herkenning voor gebruikers van elektrisch fietsen. 

04/04/2017 - 14:30

Biolicious blijft groeien!

Bezoekers kunnen deze editie niet alleen inspiratie opdoen rond duurzaam leven maar ook omtrent duurzaam wonen en tuinieren. Ontdekt naast Biolicious dan ook onze zones EcoWonen en EcoTuinieren. 

Sfeerbeelden - Biolicious beurs